ZE WZGLĘDU NA SPOSÓB NAPĘDU

Walcowa; poszczególne sekcje tłoczące są wbudowane w układzie walcowym, równolegle do siebie i osi obrotu wałka napędowego  Ze względu na sposób napędu sekcji tłoczących, wśród wielosekcyjnych pomp wtryskowych rozróżnia się dwa wykonania:    o własnym napędzie sekcji tłoczących; wałek kułaczkowy,napędzający tłoczki poszczególnych sekcji, jest wbudowany w pompie wtryskowej ; napęd od wałka napędowego jest przekazywany na wałek kułaczkowy pompy wtryskowej za pośrednictwem rozbieralnego sprzęgła nastawnego   o obcym napędzie sekcji tłoczących, posuwisto-zwrotne ruchy tłoczków poszczególnych sekcji tło-czących są wymuszane przez   odpowiednio skonstruowany wałek krzywkowy, wbudowany zwykle w kadłubie silnika; pompa wtryskowa o obcym napędzie sekcji tłoczących wyróżnią się brakiem wałka kułaczkowego i charakterystycznym wykonaniem obudowy otwartej u dołu .

Witam Cię na moim blogu! Znajdziesz tutaj wiele informacji dotyczących samochodów i motoryzacji, blog ściśle związany jest z moja pasja do 4 kółek. Zamieszczam tutaj wpisy wynikającego z mojego doświadczenia. Jeśli interesuje Cie taka tematyka to zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)