ZBYT DUŻA WARTOŚĆ CIEPLNA

Nato­miast świece o zbyt dużej war­tości cieplnej nie nagrzewają się do zakresu temperatur samo- oczyszczania podczas pracy silnika, co powoduje osłabienie wyładowań iskrowych lub nawet brak zapłonów mieszanki, wskutek zanieczyszczania się elektrod i końcówek izolatorów. Wartość cieplna świecy zapłonowej wynika ze szczegółów jej konstrukcji, decydujących z jednej strony o intensyw­ności nagrzewania przez gorą­ce spaliny elektrod i końcówki izotatora, a z drugiej – o łatwości odpływania ciepła od obudowy świecy do jej gniaz­da w głowicy i powietrza .Na ogół świeca zapło­nowa ma tym większą wartość cieplną, im mniejsza jest śred­nica gwintu gniazda oraz im krótsza jest końcówka izolato­ra wystająca wewnątrz komory spalania.

Witam Cię na moim blogu! Znajdziesz tutaj wiele informacji dotyczących samochodów i motoryzacji, blog ściśle związany jest z moja pasja do 4 kółek. Zamieszczam tutaj wpisy wynikającego z mojego doświadczenia. Jeśli interesuje Cie taka tematyka to zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)