ZAPŁON ISKROWNIKOWY

Zapłon iskrownikowy odznacza się bardzo prostym układem i wybitną niezawodnością działania, ponieważ nie wymaga zasilania z jakiegoś źródła prądu. Typowy układ zapłonu iskrownikowego składa się z iskrownika oraz świec zapło­nowych i ich przewodów . Istotną wadą zapłonu iskrownikowego jest konieczność stosowania dość skompli­kowanego konstrukcyjnie i kosztownego iskrownika, którego wbudowanie nastręcza niekiedy trudności. Zapłon iskrowni­kowy działa identycznie jak zapłon akumulatorowy, przy czym jedyna zasadnicza różnica polega na wytwarzaniu przez iskrownik impulsów wysokiego napięcia kosztem do­starczanej z zewnątrz pracy mechanicznej. Ujmując poglą­dowo iskrownik spełnia zadania źródła prądu, 3wki zapło­nowej, przerywacza, a niekiedy i rozdzielacza-w zapłonie akumulatorowym,

Witam Cię na moim blogu! Znajdziesz tutaj wiele informacji dotyczących samochodów i motoryzacji, blog ściśle związany jest z moja pasja do 4 kółek. Zamieszczam tutaj wpisy wynikającego z mojego doświadczenia. Jeśli interesuje Cie taka tematyka to zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)