ZAPŁON ELEKTRONOWY

Zapłon elektronowy wyróżnia się zastąpieniem zwykłej cewki zapłonowej oraz przerywacza przez odpowiedni układ tranzystorowy, który wytwarza krótkotrwałe impulsy wysokiego napięcia, niezależne od częstotliwości zapłonów, a więc i od prędkości biegu silnika. Przykładowo — w elektronowym układzie zapłonu GUIOT  elektromagnes po zamknięciu obwodu (przez wyłącznik zapłonu) wytwarza pole magnetyczne, którego strumień zmienia się okresowo wskutek obracania się kiikuramiennej kotwiczki. Wywoływane w ten sposób impulsy prądowe napływają do kondensatora przekazującego je do oscylatora tranzystorowego,‘który poprzez regulator wyprzedzenia zapłonu oraz wzmacniacz zasila uzwojenie pierwotne specjalnego transformatora, tzw. cewki wysokiego napięcia, impulsami prądowymi o wielkiej częstotliwości. W rezultacie cewka wysokiego napięcia, podobnie jak zwykła cewka zapłonowa, wy-
twarza impulsy wysokiego napięcia o wielkiej częstotliwości doprowadzane przez rozdzielacz do poszczególnych ‚pół­przewodnikowych (lub zwykłych) świec zapłonowych.

Witam Cię na moim blogu! Znajdziesz tutaj wiele informacji dotyczących samochodów i motoryzacji, blog ściśle związany jest z moja pasja do 4 kółek. Zamieszczam tutaj wpisy wynikającego z mojego doświadczenia. Jeśli interesuje Cie taka tematyka to zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)