WYNIK TEGO ZJAWISKA

Wynikiem tego zjawiska są wy­ładowania łukowe pomiędzy stykami przerywacza, tłumione przez kondensator podłączony równolegle do przerywacza. Jednocześnie wskutek zaniku pola magnetycznego wytwa­rzanego przez uzwojenie pierwotne cewki zapłonowej w jej uzwojeniu wtórnym zaindukowane zostaje wysokie napięcie, którego wysokość zależy od napięcia samoindukcji uzwojenia pierwotnego, przekładni zwojowej cewki oraz współczynnika sprzężenia. Dzięki temu ptzez odpowiedni dobór stosunku liczb zwojów cewki zapłonowej uzyskuje się w uzwojeniu wtórnym napięcie, wielokrotnie wyższe niż napięcie samo­indukcji. Napięcie w uzwojeniu przy czym do spowodowania zapłonu wystarcza przeważnie wyładowanie  iskrowe o nasileniu 0,001. ..0,003 Joule.

Witam Cię na moim blogu! Znajdziesz tutaj wiele informacji dotyczących samochodów i motoryzacji, blog ściśle związany jest z moja pasja do 4 kółek. Zamieszczam tutaj wpisy wynikającego z mojego doświadczenia. Jeśli interesuje Cie taka tematyka to zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)