SZTYWNE POŁĄCZENIE
Przepona jest połączona za pośrednictwem sztywnego cięgła z płytką przerywacza, ułożyskowaną w korpusie rozdzielacza. Zewnętrzna prze-‚ strzeń wewnątrz obudowy regulatora jest połączona rurką z przelotem gażnika w sąsiedztwie obrzeża przepustnicy (przymkniętej). Sprężyna powrotna, której nacisk na przeponę może być regulowany za pomocą podkładek, usiłuje wyprostować przeponę i przekręcić płytkę przerywacza zgodnie z kierunkiem obrotu wałka rozdzielacza, czyli zmniejszyć wyprzedzenie zapłonu.Jeżeli silnik pracuje, w przelocie gażnika utrzymuje się określone podciśnienie i wskutek wysysania powietrza, z zewnętrznej komory regulatora na przeponę działa różnica ciśnień, ponieważ komora od strony rozdzielacza jest stale połączona z atmosferą i panuje w niej ciśnienie baro- metryczne.