STEROWANIE DAWKOWANIEM

Sterowanie dawkowaniem polega na zmienianiu napełnie­nia cylinderka sekcji tłoczącej — przez wydłużanie lub skra­canie skoków tłoczka. W tym celu przesuwa się poosiowo drążek sterujący, wskutek czego osadzony na nim opornik o skośnym ścięciu zmienia ustawienie wspornika dźwigni pośredniej. Im niżej znajduje się jej wspornik, tym dłuższe są skoki tłoczka, tym wcześniej rozpoczyna się tłoczenie paliwa i tym większe jego dawki dopływają do wtryskiwa­cza. Koniec tłoczenia jest natomiast stały, ponieważ zderzak zatrzymuje popychacz wymuszający robocze suwy tłoczka zawsze na tej samej wysokości.

Witam Cię na moim blogu! Znajdziesz tutaj wiele informacji dotyczących samochodów i motoryzacji, blog ściśle związany jest z moja pasja do 4 kółek. Zamieszczam tutaj wpisy wynikającego z mojego doświadczenia. Jeśli interesuje Cie taka tematyka to zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)