STEROWANIE DAWKOWANIEM

Sterowanie dawkowaniem; wtryskiwanie jednakowych ilości oleju napędowego do poszczególnych cylindrów ma o wiele większe znaczenie niż udział ciężarowy paliwa w mie­szance, którą zawsze cechuje dość duży nadmiar powietrza; stanowi to zasadniczą różnicę w porównaniu z silnikami o   zapłonie iskrowym, gdzie skład ciężarowy mieszanki jest o wiele istotniejszy niż pewne niedokładności w ilościach paliwa doprowadzanych do poszczególnych cylindrów,    sterowanie biegu silnika; z uwagi na niestabilność pracy silnika wysokoprężnego konieczne jest samo­czynne regulowanie dawkowania urządzenia wtryskowego w celu ograniczenia do określonego zakresu zmienności chwilowej prędkości obrotowej wału korbowego, albo przy­najmniej utrzymywania regularnego biegu jałowego silnika oraz zapobiegania przekraczaniu jego dopuszczalnej prędkości biegu (zwykle przewyższającej o 8…15% znamionową prędkość biegu).

Witam Cię na moim blogu! Znajdziesz tutaj wiele informacji dotyczących samochodów i motoryzacji, blog ściśle związany jest z moja pasja do 4 kółek. Zamieszczam tutaj wpisy wynikającego z mojego doświadczenia. Jeśli interesuje Cie taka tematyka to zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)