SPRZĘGŁO SKOKOWE

Sprzęgło skokowe, składające się z członów, które łączy ze sobą silna sprężyna, ułatwia rozruch silnika przez okresowe przyspieszanie prędkości wirowania magnesu trwałego lub cewki iskrownikowej. Działanie sprzęgła skokowego polega na krótkotrwałym zatrzymywaniu wirnika za pomocą za­padki. Napędowy człon sprzęgła, połączony z wałkiem napę­dowym, wówczas obraca się oczywiście nadal i napina sprę­żynę. Kiedy człony sprzęgła przekręcą się względem siebie o    około 45°, zapadka zostaje zwolniona, a rozprężająca się  sprężyna gwałtownie przekręca wirnik Iskrownika o około ćwierć obrotu — znacznie szybciej niż obraca się wałek napędowy.

 

Witam Cię na moim blogu! Znajdziesz tutaj wiele informacji dotyczących samochodów i motoryzacji, blog ściśle związany jest z moja pasja do 4 kółek. Zamieszczam tutaj wpisy wynikającego z mojego doświadczenia. Jeśli interesuje Cie taka tematyka to zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)