RODZAJE URZĄDZEŃ WTRYSKOWYCH

Chwilowe dawkowanie paliwa zależy od wypadkowego oddziaływania zespołu czujników, podobnych jak stosowane w systemie ELECTRO­JECTOR, na modulator elektronowy. Zasilanie paliwem silnika wysokoprężnego polega na roz­pylaniu dawek oleju napędowego w sprężanym wewnątrz cylindrów powietrzu. Charakter procesów powstawania i spalania się mieszanki, a więc i prawidłowość działania oraz sprawność silnika wysokoprężnego, zależą głównie od następujących czynników:   wyprzedzenie wtryskiwania; rozpylanie paliwa powinno rozpoczynać się przy ściśle określonym położeniu tłoka, pod koniec suwu sprężania; konieczne jest zmienianie wy­przedzenia wtryskiwania odpowiednio do chwilowej pręd­kości biegu silnika 1 jego obciążenia; zbyt wczesne lub za późne wtryskiwanie paliwa zawsze pogarsza przebieg spa­lania, co przejawia się spadkiem mocy i przegrzewaniem się silnika, przeciążeniem części itp.

Witam Cię na moim blogu! Znajdziesz tutaj wiele informacji dotyczących samochodów i motoryzacji, blog ściśle związany jest z moja pasja do 4 kółek. Zamieszczam tutaj wpisy wynikającego z mojego doświadczenia. Jeśli interesuje Cie taka tematyka to zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)