PRZEPUSTOWOŚĆ KANALIKA

Ponieważ przepustowość kanalika dławiącego jest ograniczona, w okresie ładowania zasobnika paliwo znajdujące się w komorze wyrównawczej  opóźnia ruch tłoka głównego i spowalnia pośrednio ruch tłoczka sterującego. Jednocześnie dzięki sprężystej ściśliwości oleju napędowego powoduje to podwyższanie się ciśnienia w komorze roboczej tym wydatniejsze, im szybciej porusza się tłoczek steru­jący, a więc im szybszy jest bieg silnika. Jak długo ruchy tłoczka sterującego są dość powolne (np. podczas jałowego biegu silnika), tak długo zasobnik wytwarza stosunkowo niskie ciśnienie tłoczenia, głównie dzięki naciskowi sprężyn tło­czących, napinanych przez tłok główny.

Witam Cię na moim blogu! Znajdziesz tutaj wiele informacji dotyczących samochodów i motoryzacji, blog ściśle związany jest z moja pasja do 4 kółek. Zamieszczam tutaj wpisy wynikającego z mojego doświadczenia. Jeśli interesuje Cie taka tematyka to zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)