PODWYŻSZENIE DOPUSZCZALNOŚCI

Aby podwyższyć dopuszczalną częstotliwość zapłonów i niezawodność działania akumula­torowych układów zapłonu stosuje się rozmaite środki i me­tody, jak np.: regulowanie natężenia prądu płynącego w uzwojeniu pierwotnym cewki zapłonowej za pomocą opornika o oporności zmieniającej się w rozległych granicach zależnie od temperatury, instalowanie zespołu podwójnych przerywaczy zamiast pojedynczego, wyposażanie silnika w dwa pracujące równolegle układy zapłonowe i inne. Wszystkie tego rodzaju sposoby nie eliminują jednak całko­wicie wad klasycznych systemów zapłonu iskrowego. Dal­sze podwyższanie znamionowych prędkości biegu silników o    zapłonie elektrycznym uwarunkowane jest w dużym stopniu zastosowaniem nowych systemów zapłonu, zapewnia­jących wymagane na­pięcie zapłonu bez wzglę­du na częstotliwość za­płonów  lub specjalnych (np. zapłon niskonapięciowy lub elek­tronowy).

Witam Cię na moim blogu! Znajdziesz tutaj wiele informacji dotyczących samochodów i motoryzacji, blog ściśle związany jest z moja pasja do 4 kółek. Zamieszczam tutaj wpisy wynikającego z mojego doświadczenia. Jeśli interesuje Cie taka tematyka to zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)