PODCZAS ROZRUCHU SILNIKA

Aby temu zapobiec, niekiedy w obwód pierwotny układu zapłonowego włącza się szeregowo specjalny opornik kompen­sacyjny (tzw. wariator) z materiału o oporności znacznie zwiększającej się wskutek nagrzewania.Podczas rozruchu silnika, kiedy napięcie akumulatora wsku­tek pobierania z niego prądu o bardzo dużym (do zasilania rozrusznika) znacznie spada (nawet do 50 ^ napięcia znamionowego), warunki działania cewki zapłono­wej są szczególnie niekorzystne z uwagi na słabe natężenie oradu płynącego w obwodzie pierwotnym. Aby zapewnić wytwarzanie dostatecznie wysokiego, napięcia zapłonu, na okres uruchamiania silnika zwiększa się natężenie prądu rozwarcia przez zbocznikowanie opornika kompensacyjnego cewki zapłonowej- jednocześnie z włączeniem rozrusznika.

Witam Cię na moim blogu! Znajdziesz tutaj wiele informacji dotyczących samochodów i motoryzacji, blog ściśle związany jest z moja pasja do 4 kółek. Zamieszczam tutaj wpisy wynikającego z mojego doświadczenia. Jeśli interesuje Cie taka tematyka to zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)