PODCZAS PRACY SILNIKA

Biorąc praktycznie, podczas pracy silnika świeca zapło­nowa nie wykazuje skłonności do zanieczyszczania się osa­dami, jeżeli temperatury jej elektrod oraz wystającej we­wnątrz komory spalania końcówki izolatora utrzymują się w granicach 500.. .800°C, czyli w tzw. zakresie tempe­ratur samooczyszczania. Zbyt słabe rozgrzewanie się elek­trod i końcówki izolatora sprzyja ich coraz silniejszemu zanieczyszczaniu przez osady palne, które ulegają zupełnemu wypalaniu dopiero w temperaturach powyżej 400.. .450 °C. Natomiast w razie rozgrzewania się do temperatur ponad 800…850 °C elektrody świecy zapłonowej oraz końcówka jej izolatora nie tylko ulegają zanieczyszczaniu przez spie­kające się osady niepalne, ale ponadto łatwo powodują nie­kontrolowane, przedwczesne zapłony mieszanki sprężanej w cylindrze.

Witam Cię na moim blogu! Znajdziesz tutaj wiele informacji dotyczących samochodów i motoryzacji, blog ściśle związany jest z moja pasja do 4 kółek. Zamieszczam tutaj wpisy wynikającego z mojego doświadczenia. Jeśli interesuje Cie taka tematyka to zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)