OLEJOWA CEWKA

Olejowa cewka zapłonowa ma uzwojenia zatopione w oleju transformatorowym, wypełniającym w 70% jej obudowę. Pozostałe 30% wnętrza cewki zajmuje powietrze umożli­wiające zmiany objętości oleju wskutek nagrzewania się lub stygnięcia. Olej transformatorowy odznacza się dosko­nałymi własnościami izolacyjnymi i zdolnością przeciwsta­wiania się rozwojowi procesu jonizacji, dzięki czemu cewki olejowe są na ogół znacznie trwalsze niż suche. Olej trans­formatorowy. cechuje: jednak dość duża higroskopijność, przy czym w razie zawilgocenia oleju wydatnie maleje jego , oporność izolacyjna, co powoduje wzrost strat dielektrycznych.

Witam Cię na moim blogu! Znajdziesz tutaj wiele informacji dotyczących samochodów i motoryzacji, blog ściśle związany jest z moja pasja do 4 kółek. Zamieszczam tutaj wpisy wynikającego z mojego doświadczenia. Jeśli interesuje Cie taka tematyka to zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)