OBCIĄŻENIE SILNIKA

Kiedy obciążenie silnika maleje, wzrasta pod­ciśnienie w przelocie gażnika 1 zwiększa się różnica ciśnień działająca na przeponę. Wówczas przepona odkształca się przezwyciężając opór sprężyny powrotnej i poprzez cięgło przekręca płytkę przerywacza przeciwnie do kierunku obrotu wałka rozdzielacza — zwiększając wyprzedzenie zapłonu. W razie wzrostu obciążenia silnika maleje pod­ciśnienie w przelocie gażnika, a więc i różnica ciśnień po obu stronach przepony, wskutek czego sprężyna powrotna roz­pręża się i prostując przeponę zmniejsza wyprzedzenie zapłonu.

Witam Cię na moim blogu! Znajdziesz tutaj wiele informacji dotyczących samochodów i motoryzacji, blog ściśle związany jest z moja pasja do 4 kółek. Zamieszczam tutaj wpisy wynikającego z mojego doświadczenia. Jeśli interesuje Cie taka tematyka to zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)