NASTAWNY REGULATOR

Przekręcający krzywkę przerywacza względem jej ośki, co upraszcza konstrukcję i skraca długość iskrownika, lecz jednocześnie pociąga za sobą obniżanie napięcia zapłonu ze zmniejszaniem wyprzedzenia zapłonu (wskutek zmienia­nia się szczeliny pomiędzy nabiegunnikami w chwili roz­wierania styków przerywacza); regulatory takie spotyka się głównie w prostych iskrownikach dwuszczelinowych.Nastawny regulator wyprzedzenia zapłonu  sterowany ręcznie dźwignią przestawiania zapłonu, umożli­wia zmienianie wyprzedzenia zapłonu przez przekręcanie krzywki względem płytki przerywacza (lub odwrotnie). Zakres regulacji wynosi zwykle około 30° o. w. k. Obok regu­latora nastawnego stosuje się zwykle urządzenie .

Witam Cię na moim blogu! Znajdziesz tutaj wiele informacji dotyczących samochodów i motoryzacji, blog ściśle związany jest z moja pasja do 4 kółek. Zamieszczam tutaj wpisy wynikającego z mojego doświadczenia. Jeśli interesuje Cie taka tematyka to zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)