NAJKORZYSTNIEJSZE WYPRZEDZENIE

Najkorzystniejsze wyprzedzenie zapłonu zawiera się zwykle w zakresie 15.. .40° o. w. k. (kąta obrotu wału korbowego), jedynie w okresie rozruchu silnika, aby ułatwić jego uru­chomienie i uniemożliwić tzw. zwrotne odbicie, chwilowo zmniejsza się wydatnie wyprzedzenie zapłonu, a nawet w  razie potrzeby pompę wtryskową wyposaża się w samo­czynny przyspieszacz wtryskiwania ustawia się zapłon bez wyprzedzenia w ZZ lub z opóźnieniem do 5° po ZZ. Zarówno przedwczesny zapłon, jak i zbyt późny, jest wysoce niepożądany, ponieważ uniemożliwia prawidłową przemianę ciepła wywiązującego się wskutek spalania mieszanki na mechaniczną pracę gazów w cylindrze.

Witam Cię na moim blogu! Znajdziesz tutaj wiele informacji dotyczących samochodów i motoryzacji, blog ściśle związany jest z moja pasja do 4 kółek. Zamieszczam tutaj wpisy wynikającego z mojego doświadczenia. Jeśli interesuje Cie taka tematyka to zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)