KAŻDY IMPULS ELEKTRYCZNY

Każdy impuls elektryczny, wywołany zmianą na­pięcia w uzwojeniu pierwotnym cewki, zapłonowej, jest więc wychwytywany przez kondensator, który podczas rozwiera­nia styków przerywacza bardzo szybko na przemian ładuje się 1 rozładowuje, skutecznie tłumiąc iskrzenie, pomiędzy styczkami i wysyłając impulsy podwyższające napięcae indukowane w uzwojeniu wtórnym cewki zapłonowej. Pojemność kondensatora wywiera istotny wpływ na dzia­łanie układu zapłonu. Najczęściej dobiera się kondensator o    pojemności zapewniającej możliwie najsłabsze iskrzenie  pomiędzy styczkami przerywacza i jednocześnie indukowanie jak najwyższego napięcia we wtórnym uzwojeniu cewki za­płonowej. W akumulatorowych układach zapłonu silników samochodowych przeważnie stosowane; są kondensatory o pojemności 0,15.. .0,30 ^F.

Witam Cię na moim blogu! Znajdziesz tutaj wiele informacji dotyczących samochodów i motoryzacji, blog ściśle związany jest z moja pasja do 4 kółek. Zamieszczam tutaj wpisy wynikającego z mojego doświadczenia. Jeśli interesuje Cie taka tematyka to zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)