KĄT FAZOWY

Kąt fazowy przerywacza jest niezmienny, ponieważ decy­duje o nim tylko liczba garbów na krzywce. Natomiast kąty rozwarcia i zwarcia styczek przerywacza zależą od ich odstępu. Prawidłowość działania przerywacza ocenia się na podstawie tzw. współczynnika przerywacza, czyli stosunku kąta zwarcia styczek do kąta fazowego rozdzie­lacza; (i = ctzwj(<xzw + aroz). Minimalny współczynnik przerywacza powinien zawierać się w zakresie 0,52.._.0,79 i  być tym większy, im więcej garbów ma krzywka. Ze względu na niedokładności wykonania krzywki oraz nie­równomierne zużywanie się jej garbów występuje tzw. rozrzut zapłonów, wynikający z różnic poszczególnych ką­tów zwarcia i rozwarcia styczek przerywacza, składających się na pełny obrót krzywki.

Witam Cię na moim blogu! Znajdziesz tutaj wiele informacji dotyczących samochodów i motoryzacji, blog ściśle związany jest z moja pasja do 4 kółek. Zamieszczam tutaj wpisy wynikającego z mojego doświadczenia. Jeśli interesuje Cie taka tematyka to zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)