CEWKA ZAPŁONOWA

Regu­lator wyprzedzenia zapłonu przekształcając fazy impulsów prądowych wytwarzanych przez oscylator tranzystorowy steruje chwilowe wyprzedzenie zapłonu odpowiednio do warunków pracy silnika, np. zależnie od prędkości jego biegu. Obecnie zaczynają  rozpowszechniać się rozmaite systemy zapłonu elektronowego, wśród których jako odrębną grupę wyróżniać należy stosunkowo proste układy zapłonu z prze­rywaczami sterującymi jedynie działanie oscylatorów tran­zystorowych. Cewka zapłonowa jest to podzespół układu żapłoriU prze­twarzający impulsy niskiego napięcia na impulsy wysokiego napięcia, wykorzystywane do wywoływania wyładowań iskrowych pomiędzy elektrodami świec zapłonowych. Gdy chodzi o zasadę działania, cewka zapłonowa stanowi swego rodzaju autotransformator podwyższający napięcie krótko­trwałych przepływów prądu zmiennego.

Witam Cię na moim blogu! Znajdziesz tutaj wiele informacji dotyczących samochodów i motoryzacji, blog ściśle związany jest z moja pasja do 4 kółek. Zamieszczam tutaj wpisy wynikającego z mojego doświadczenia. Jeśli interesuje Cie taka tematyka to zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)