BUDOWA CEWKI

Budówa Cewki zapłonowej). Statowy fdzeń (z blaszek lub drutów) otacza uzwojenie wtórne wykonane z dużej liczby zwojów cienkiego emaliowanego drutu. Poszczególne warstwy – zwojów drutu są odizolowane od siebie papierem kondensatorowym, którego obrzeża wystają znacznie poza uzwojenie, co zapobiega międzywarstwowym wyładowaniom ślizgowym. Uzwojenie pierwotne, w postaci niewielkiej liczby zwojów dość grubego drutu, jest nawinięte z zewnątrz na uzwojeniu wtórnym.Uzwojenie wtórne cewki zapłonowej jest połączone jednym końcem przez rdzeń magnetyczny z gniazdem wysokiego napięcia w głowicy cewki, a drugim końcem — z końcem uzwojenia pierwotnego. Końce uzwojenia pierwotnego są połączone z zaciskami niskiego napięcia w głowicy cewki. Uzwojenie pierwotne otacza okładzina stalowa, prowadząca strumień magnetyczny.

Witam Cię na moim blogu! Znajdziesz tutaj wiele informacji dotyczących samochodów i motoryzacji, blog ściśle związany jest z moja pasja do 4 kółek. Zamieszczam tutaj wpisy wynikającego z mojego doświadczenia. Jeśli interesuje Cie taka tematyka to zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)